Floating FB popout byInfofru

For more plugins visitReviewresults

Zašto neki poslovi nikada ne porastu?

Svake godine u Srbiji se otvora sve manje novih firmi, a zatvara sve više postojećih, pokazuje statistika. Postavlja se pitanje zašto neki poslovi nikada ne porastu, već se, naprotiv, mnogi od njih još zatvaraju?

Za ovakav trend ima više razloga koje je potrebno uzeti u obzir prilikom započinjanja novog posla, ali i vođenja postojećeg, ne bi li sebi obezbedili prednost i postojanost na tržištu.

 

Ograničeno tržište

 

Za određene vrste poslova jednostavno ne postoji takvo tržište koje bi omogućilo stalan rast. Posledica je to da firme koje se bave ovakvom vrstom delatnosti dosežu određenu veličinu, dolaze do vrhunca, a potom nemaju dalje gde.

Primer ovakvih poslova su lokalni kafići, pekare ili prodavnice koji mogu računati samo na klijente iz svoje neposredne okoline.

Jedina mogućnost koja ostaje ovakvim poslovima jeste borba da se održe na svom maksimumu i ulažu snagu u borbu sa uvek nadolazećom konkurencijom.

Sve ovo povlači povećanje troškova poslovanja i neophodnost uvođenja novih ideja, proizvoda i usluga kako bi se na bolji i efikasniji način udovoljilo starim i novim potrebama klijenata.

 

Nedostatak resursa

 

Po samoj svojoj prirodi, mali biznisi uvek započinju sa velikom idejom i puno volje, ali veoma ograničenim resursima na raspolaganju.

Ključni resursi sa kojima se male firme najviše bore kako bi proširile svoje poslovanje su kvalitetni zaposleni i novac potreban za finansiranje daljeg razvoja. Ova dva faktora obično su zapravo i usko povezani.

Rešenje je lako – upliv spoljnog kapitala, ali…

Zbog rizika i straha od zaduživanja, većina vlasnika malih biznisa ne želi da pribegne ovakvom postupku. Retko ko je spreman da založi svoj dom i tako rizikuje da ostane bez krova nad glavom u slučaju da posao ne uspe.

S druge strane, vlasnicima se ne mili ni da pronađu poslovnog partnera kome će, u zamenu za novac, dati udeo (često taj udeo premašuje 50%) u svom poslu, svom čedu.

Ovde se često zanemaruje da, kada govorimo o poslu, zapravo govorimo o igri procenata. Potrebno je zapitati se da li je bolje imati 100% posla koji propada ili 30% uspešne firme?

Ako Vam se ni jedna od ove dve mogućnosti ne dopada, razmislite o drugim načinima finansiranja, poput crowdfundinga.

 

Nedostatak fleksibilnosti u razmišljanju

 

Način razmišljanja upravljačkog kadra jedne firme takođe može biti negativan faktor za razvijanje poslovanja. Da, postoji taktika koju je firma sprovodila kako bi došla do nivoa na kome je danas.

Međutim, to što je nešto radilo do sada, ne znači da će nastaviti da uspešno funkcioniše i ubuduće.

Okolnosti se menjaju, tržište se zasićuje, smanjuje i povećava, a bez adekvatnog odgovora i sa rigidnim stavom prema poslovanju, uzlazna putanja vrlo lako može postati silazna.

Vlasnici malih preduzeća zato moraju uvek biti orijentisani ka pospešivanju i rastu svog biznisa, iz godine u godinu, iz dana u dan.

 

Budući da je briga o klijentima, njihovim potrebama i zadovoljstvu stavka koja, u svakom scenariju, mora biti na prvom mestu za svaki posao, jedan od poslovnih poteza koji Vam svakako može doneti dobiti jeste Evident – automatski SMS podsetnik. Lak, efikasan i jeftin način da poboljšate svoje poslovanje.

 

evident.rs