Floating FB popout byInfofru

For more plugins visitReviewresults

Zašto ljudi ne vole telefonske pozive?

Pozivi su kao funkcionalnost sve manje bitni na našim mobilnim telefonima, iako im je nekada to bila osnovna svrha. SMS poruke, Fejsbuk, Vajber, Skajp, Gugl... sve ovo se koristi češće od poziva. Pa ipak, bez telefonskih poziva se ne može.

Primera radi, korišćenjem aplikacije ili interneta, može se rezervisati termin kod lekara ili sto u restoranu. Ali ukoliko dođe do kašnjenja ili nepredviđenih okolnosti, tada su pozivi maltene najbrža i najpouzdanija opcija. Bez obzira da li se radi o klijentu koji kontaktira Vas, ili o situaciji u kojoj Vi treba da hitno kontaktirate klijente.

Za dobar deo ljudi, telefonski poziv nije velika stvar, ali za mnoge je telefonski poziv izvor stresa i – koliko god to možda smešno ili neverovatno zvučalo – često mogu biti nelagodnost i izazivati nervozu, posebno kod mlađih generacija i milenijalsa.

Odgovor na pitanje zašto mnogi od nas zapravo ne vole telefonske pozive varira od osobe do osobe, a psiholozi smatraju da je u pitanju kombinacija stidljivosti, straha od nepredviđenih situacija, strah od toga da se nećemo dobro izraziti, činjenica da nismo naviknuti na telefonske pozive kao nekada...

Osim toga, telefonskim pozivom prekidamo nečiju aktivnost, a ljudi hoće da se jave kad njima odgovara, a ne kad ih Vi zovete. U današnje vreme pretrpanosti informacijama i borbe za nečiju pažnju, Vi tu pažnju (pozivom) prisvajate na "silu", bez nečije dozvole, a to danas ljudi ne vole.

 

3 saveta da učinite telefonske pozive ugodnijim – za sebe i one koje pozivate

Postoje situacije u kojima je prosto neophodno da nekoga pozovete, ili pak situacije u kojima je lakše da iskoristite telefonski poziv. U ovakvim slučajevima, postoje jednostavni koraci koji će učiniti razgovor prijatnijim, a i osigurati povoljniji ishod samog razgovora.

  • Pitajte da li je u redu da pozovete

Bez obzira da li se radi o privatnom pozivu ili poslu, uvek je dobro pitati da li je neko slobodan za poziv i najaviti se. Na ovaj način iskazujete poštovanje za tuđe vreme, a takođe otklanjate nelagodnost koja se javlja u slučaju neočekivanih poziva.

  • Uvek recite koliko će Vam vremena trebati

Pri pozivu je dobro biti koncizan i ljubazan, a pri samom početku razgovora naglasiti koliko će vam trebati vremena. Dovoljno je reći "Ukoliko imate 3 minuta, želeo bih samo nešto da proverim" ili "Trebaće nam samo 2 minuta za razgovor" i sl.

  • Probijte led

Ponekad je dovoljno kratko "Kako ste danas?" ili usputni, ljubazni komentar da se probije led i uspostavi prijatan ton razgovora. Obratite pažnju i na ton kojim razgovarate, koji uvek treba biti ljubazan i pozitivan, čak i u slučajevima nesporazuma ili situacija u kojima treba otkazati termin i sl.

 

Situacije u kojima se telefonski razgovor može izbeći

Postoje i brojne situacije u kojima ne morate da pozivate svoje klijente. Ovo će sa jedne strane i Vama i klijentima uštedeti vreme, a sa druge strane i njih poštedeti ometanja i dodatnog stresa... pa i Vas, ukoliko spadate u ljude koji ne vole telefonske razgovore.

Obaveštenja i podsetnici su sjajan primer za upotrebu SMS poruka umesto pozivanja. Sa SMS-om ste sigurni da će klijent dobiti obaveštenje (više od 90% ljudi otvori SMS u prvih 10 minuta od prijema). Klijent je primio informaciju bez uznemiravanja i prekidanja aktivnosti, nije morao da zapisuje detalje niti da pamti - sve je u SMS-u.

Kratko SMS obaveštenje će, primera radi, sprečiti kašnjenja i nedolaženje klijenata usled zaboravljanja na zakazani termin ili nesporazuma, a pokazaće i klijentima da mislite na njih, da ste dobro organizovani i sve držite pod kontrolom.

Osim različitih podsetnika, možete koristiti SMS poruke da pošaljete rođendansku ili drugu čestitku, pa time gradite bolji odnos sa vašim klijentima - nešto što će napraviti razliku u odnosu na Vašu konkurenciju.

Ovo možda deluje kao dodatan posao, nešto za šta sad nemate vremena od drugih obaveza na poslu. Sjajna vest je da ceo proces možete na jednostavan način automatizovati i iskoristiti sve benefite SMS podsetnika, bez dodatnih obaveza.

evident.rs