Floating FB popout byInfofru

For more plugins visitReviewresults

PAŽNJA! OVO VAM MOŽE UNIŠTITI POSAO: Krađa podataka od strane zaposlenih jedan od glavnih puteva do bankrota vaše firme!

Većina poslova danas se vodi uz pomoć računara. Na kompjuteru čuvate brojeve telefona, mail adrese i druge kontakt podatke koje ste godinama skupljali, a koji čine osnovu Vašeg poslovanja.

Zapravo, slobodno možemo reći da upravo ti podaci predstavljaju Vašu najveću poslovnu tajnu, a ukoliko bi ih neko ukrao od Vas imao bi u rukama snažno oružje za uništenje Vašeg posla i dovođenja firme do bankrota.

Upravo zato zaštita ovih važnih informacija, od spoljnih i unutrašnjih rizika, predstavlja jednu od najvažnijih stavki kojoj svaki vlasnik preduzeća mora posvetiti svoju punu pažnju.

 

Spoljni rizici

 

Ukoliko svoju mailing listu, kontakte klijenata i druge osetljive podatke čuvate online, recimo na Google drive-u ili na svom serveru, za zaštitu podataka od spoljnih napada postaraće se jaka lozinka i Vaš administrator.

Ovaj način čuvanja podataka je veoma čest jer omogućava Vama i Vašim zaposlenima da lako i sa različitih lokacija, pristupate ovim informacijama kada su Vam potrebne. Ali, zahvaljujući svojoj popularnosti, često se nalazi na meti različitih napada.

Međutim, dobra strana je to što su odbrambene i preventivne mere dobro razrađene, pa neovlašćeno pristupanje informacijama ovim putem nije baš tako lako izvesti kao što prikazuju u filmovima.

Takođe, budući da su ovakve vrste napada najčešće, njima ste najverovatnije već posvetili pažnju. Imate administratora koji se brine o mogućim probojima bezbednosti, koristite potrebne programe za zaštitu i obavljaju redovnu kontrolu.

Zapravo, pravu opasnost se krije na drugom mestu...

 

Unutrašnji rizici

 

Verovali ili ne, najveći rizik za Vas su zapravo Vaši zaposleni. A najveća pretnja od krađe vrednih podataka, ironično, dolazi od onih u koje imate najviše poverenja i dajete im pristup osetljivim informacijama.

Naravno da ne želite da Vam zaposleni ukrade podatke, proda ih konkurenciji ili, zahvaljujući njima, postane Vaša konkurencija pokretanjem svog biznisa. Ne samo da rizikujete potencijalni odlazak klijenata i gubljenje podataka, već, posledično i bankrot.

 

Kako se zaštiti?

 

Mere zaštite postoje, ali zapravo je malo onih koje Vam pružaju pravu bezbednost.

  1. Iako Vam to potencijalno zapravo može otežati poslovanje, možete insistirati na tome da Vaši zaposleni ne mogu koristiti svoje lične računare za posao.
    Međutim, ukoliko preko maila, čak i ako je u pitanju mail koji im Vi dodeljujete, imaju pristup bazi podataka, moći će da joj pristupe i van radnog vremena.
    Da, imaćete evidenciju da je do pristupa i došlo, ali šta imate od toga ukoliko Vam podaci budu ukradeni.
  2. Davanje pristupa delu po delu podataka može se činiti kao zgodna taktika. Ipak, kroz produženo vreme, podaci ipak mogu biti kompromitovani.
    S druge strane, čak i ako Vam bude ukraden samo manji deo podataka, najverovatnije će se raditi o onima koji su najaktuelniji i najvredniji.
  3. Korišćenje zatvorenog sistema koji može koristiti više ljudi, ali ne na takav način da imaju direktan pristup informacijama. Ovo je zapravo odličan način da obezbedite zaštitu podataka. Inače, ovakvi servisi u inostranstvu poprilično koštaju, ali Vam Evident sistem za automatsko slanje SMS poruka i CRM, obezbeđuje svu potrebnu zaštitu i to potpuno besplatno.
    Uz pomoć Evident sistema putem otvaranja posebnih naloga moguće je davati zaposlenima pristup samo informacijama koje im trebaju u poslu, ali ne i osetljivim podacima (listi klijenata), o čemu se možete više informisati OVDE.

 

evident.rs