Floating FB popout byInfofru

For more plugins visitReviewresults

3 razloga zbog kojih se klijenti ne pojave

Jedan uobičajeni dan često obuhvata mnoštvo obaveza: vožnju dece u vrtić ili školu, posao, sastanke (na poslu i posle posla), kupovinu, kupljenje dece iz vrtića ili škole….i onaj zakazani termin kod frizera ili sa trenerom koji smo upravo propustili.

U ovakvoj trci svakodnevice, nije ni čudno da nam se desi da zaboravimo zakazani termin. Ali nije ni bezazleno.

Nepojavljivanje klijenata dovodi do obostranog nezadovoljstva, gubitka vremena i novca i nepotrebne frustracije. Ukoliko ste vlasnik srednjeg ili malog biznisa ili radite sa ljudima – bilo da ste zubar, frizer, lični trener ili advokat – i sami ste svesni ovog problema.

Vreme koje se danas ne iskoristi je jedini resurs koji ne možemo nadoknaditi. Propušteni termin se više ne može popuniti. Pored toga, dolazi i do dodatnih komplikacija: da li naplatiti klijentu? Šta se dešava u slučajevima kašnjenja kada se onda čitav raspored pomera i svi kasne? Kako se postaviti i sprečiti ovakve stvari?

Kako biste predupredili ove probleme, na obostrano zadovoljstvo Vas i Vaših klijenata - izdvojili smo 3 najčešća razloga za nepojavljivanje klijenata:

 

#1 Klijenti zaboravljaju termin

Prvi razlog je očigledan zbog pretrpanosti informacijama o kojoj smo govorili. Klijenti prosto zaborave na termin koji su zakazali kod Vas. Ukoliko nisu zabeležili termin u podsetnik, vrlo verovatno može doći do toga da ga zaborave.

Umesto da budemo nezadovoljni i ljutimo se na njih zbog toga, dobro rešenje jeste preuzeti odgovornost i podsetiti ih pred termin. Ukoliko Vi preuzmete inicijativu i podsetite svoje klijente na termin, umesto da se oslanjate na njihovo pamćenje ili disciplinu, imaćete mnogostruku korist za svoj biznis. Čak i u situacijama gde klijenti nisu zaboravili na termin, ljubazna poruka koju dobiju od vas je samo pokazatelj da mislite na njih i brinete o njima.

 

#2 Nepredviđene okolnosti i druge obaveze

Često se dešava da zbog nepredviđenih okolnosti i obaveza, Vaši klijenti budu objektivno sprečeni da se pojave. Istina je da u ovim situacijama podsećanje ne pomaže mnogo, međutim, preporučljivo je podsetiti klijenta par sati pred dolazak, odnosno potvrditi da li će doći. Ovime se znatno smanjuje verovatnoća za nepojavljivanje, jer bi nešto moralo da se desi neposredno pred sam dolazak.

Ukoliko je reč o nekoliko sati, informacija o tome da se klijent neće pojaviti može da bude korisna jer ipak ima vremena da se taj termin iskoristi. Prosto, u nepredviđenim okolnostima, može se desiti da klijenti zaborave da se jave i otkažu termin, što je shvatljivo, ali i dobar razlog da Vi porukom proverite da li će doći.

 

#3 Odustajanje

Treći razlog za nepojavljivanje je ujedno i situacija u kojoj nema mnogo prostora za razumevanje za ovakvo ponašanje klijenata. Sa druge strane, svako ko radi sa ljudima zna da postoji mali procenat klijenata koji se jednostavno ne pojave ili odustanu, bez objektivnih razloga.

Na nama je da budemo ljubazni i profesionalni, a procenat ovakvih slučajeva se može dodatno smanjiti uz podsećanje, u kombinaciji sa merama za ovakve situacije (npr. naknada za neopravdano otkazivanje ili naknada za samo rezervisanje termina).

Ukoliko želite da rešite probleme sa nedolaženjem klijenata, predlažemo Vam da isprobate EVIDENT. Jednostavno rešenje za automatsko slanje SMS poruka i podsetnik – bez ikakvih instalacija ili komplikovanog podešavanja. Jednostavno se ulogujete, kao na Fejsbuk ili elektronsku poštu i sve je spremno, bilo da koristite kompjuter, tablet ili mobilni.

evident.rs