Floating FB popout byInfofru

For more plugins visitReviewresults

Pružate konsultacije? 3 načina da naplatite svoje vreme

Stučni ste u onome što radite i klijenti Vam često traže savete, pomoć ili konsultacije? Da li Vam se često dešava da svoje vreme i znanje pružate besplatno, a drugi to ne znaju da cene? Ako je odgovor “da” vreme je da naučite kako da naplatite svoje vreme za konsultacije.

 

Da odmah bude jasno…

 

Najgora stvar koju možete uraditi jeste da budete nesigurni u svoje znanje i sposobnosti. Čim se neko konsultuje sa Vama jasno je da Vaše umeće poseduje vrednost koja je drugima potrebna i koju BAŠ VI možete da im pružite jer BEZ VAS ne znaju kako da reše određeni problem.

Ovu činjenicu dobro zapamtite, zajedno sa time da ne živite “od vazduha” već od svog rada.

Zato, u zavisnosti od situacije, primenite jednu od sledeće 3 strategije za naplatu svog vremena i konsultacija.

 

Naplatite unapred

 

Naplatiti svoj rad unapred nije lako, naročito ukoliko konsultantske usluge tek počinjete da naplaćujete i nemate izgrađenu reputaciju. Šta više, ova praksa najverovatnije će dovesti do toga da izgubite i neke potencijalne klijente i ako ste tek na početku pažljivo je primenjujte. Dobra taktika je da avansno tražite deo novca, na primer 30%, ili pružite popust za ovakav način plaćanja usluge.

Međutim, ukoliko se o Vama već proneo dobar glas, a Vaš sajt/Facebook stranica, imaju solidan broj pregleda, klijentima će biti sasvim normalno da svoje usluge naplaćujete pre davanja konsultacija.

Ovo naročito važi ukoliko personalizujete priču i prilagodite je specifičnostima svakog klijenta i njegovim potrebama.

Na ovaj način izbegavate izgovore klijenata kako “Eto baš se desilo ovo i ovo pa nemam novca, ali biće sledećeg meseca…” ili eventualnu isplatu u nejednakim i neredovnim ratama. Zaboga, pa niste davali savete i pomoć na kašičicu, zašto bi ste tako bili plaćeni?

 

Odredite cenu za “samo da pitam”

 

Često se dešava da klijenti žele "samo da popričaju" sa Vama i čuju Vaše ideje. Da pogledate njihovu situaciju i kažete im šta tu sve treba uraditi i koliko bi to koštalo, a potom pokušavaju da sami ispune ono što ste im zadali.

Rešenje je jednostavno – stavite cenu na svoje vreme i znanje.

Tu postoje dve opcije, ili recite koliko košta sat Vašeg vremena za razgovor ili navedite kolika je cifra za dostavljanje analize u pisanoj formi. I da, naplata je unapred.

Jednim udarcem ovde ubijate 2 muve. Prvo, neozbiljne klijente koji pokušavaju da Vas “smuvaju” za nešto u startu odbijate. Drugo, ozbiljnim klijentima stavljate do znanja da Vaše vreme i znanje zaista vrede.

 

Napravite sistem pretplate

 

Ukoliko Vas klijenti stalno pitaju za pomoć ili se konsultuju sa Vama više puta u toku meseca, svoje vreme možete naplatiti pravljenjem paketa koji košta onoliko koliko ćete proceniti da treba.

Uključite u paket na primer 4 sata razgovora, 45 minuta pomoći oko razrade ideje… sve u zavisnosti od onoga čime se bavite. Paket važi mesec dana, ili tri meseca, opet u zavisnosti od toga čime se bavite.

 

Iako Vam možda izgleda kao riskantan potez, naplata konultacija je stvar koja se na duge staze uvek isplati. Vreme je novac. Zato ili uradite za nekoga nešto besplatno i ne izjedajte se zbog toga, ili naplatite svoje vreme. Odluka je samo Vaša.

 

evident.rs