Floating FB popout byInfofru

For more plugins visitReviewresults

Organizacija proslava na poslu i na šta obratiti pažnju

Lansiranje nove usluge ili proizvoda, rođendan zaposlenog, rođenje deteta, odlazak u penziju, jubilej… mnogo je povoda za organizaciju proslava na poslu. Ovakvi događaji stvaraju bolju radnu sredinu, jačaju vezu među zaposlenima, osnažuju njihovu lojalnost firmi jer znaju da neko misli na njih i ceni njihov doprinost, i povećavaju produktivnost.

Sve u svemu, organizacija proslava na poslu jedna je od osnovnih team building strategija koja donosi brojne benefite, kako kompaniji, tako i samim zaposlenima. Međutim, prilikom pravljenja ovakvih događaja potrebno je obratiti posebnu pažnju na nekoliko stvari, kako bi se izbegli potencijalno negativni efekti.

Na kraju, proslave na radnom mestu se organizuju kako bi se zaposleni opustili, napunili baterije i postali produktivniji.

 

Brige koje prate organizaciju proslava na poslu

 

Često se dešava da zaposleni, prilikom organizacije određenih proslava, žele da i sami uveličaju događaj i iskažu svoju podršku. Recimo u slučajevima rođendana kolege ili nečijeg odlaska u penziju, običaj je da zaposleni samostalno prikupe novac i kupe tortu i poklon.

Međutim, za neke zaposlene ovo može predstavljati veliki problem, a razloga za to je više:

  • Mogu se osećati pod pritiskom da daju novac iako je čitava inicijativa bazirana na dobroj volji. Međutim, ako će se u čestitku upisati samo oni koji su donirali novac za poklon, postavlja se pitanje koliko je sve zapravo prinuda? Slavljenik će znati ko je odbio da pruži prilog i to može dovesti do zamerki i brojnih neslaganja u budućnosti.
  • Zaposleni možda, u datom trenutku, nema dovoljno novca i nije u mogućnosti da izdvoji nekoliko hiljada dinara za poklon kolegi. Iako se taj iznos nekome čini mali, drugime može biti značajan deo sredstava kojima raspolaže. Ipak, svako od nas je u drugačijoj situaciji i okolnostima.
  • Zaposleni možda jednostavno ne podržava ideju. Recimo, u slučaju da se kupuje poklon kolegi koji odlazi iz firme, neki ljudi u firmi se možda nisu slagali sa njim i prosto ne žele da se solidarišu u kupovini poklona.
  • Postoje i ljudi kojima nije prijatno da učestvuju u organizaciji proslava na poslu. Možda ne žele da se preterano socijalizuju sa kolegama i žele da odvoje privatno od poslovnog.

S druge strane, tu su i pitanja kojima se sama firma, kao inicijator i organizator mora naročito posvetiti. Među njima je svakako nedoumica da li će se tokom proslave na poslu služiti alkohol? Konzumiranje alkoholnih pića sa sobom može doneti brojne, dobro poznate probleme ukoliko neko od slavljenika pretera.

Takođe, potrebno je sprečiti svako potenijalno seksualno uznemiravanje i neprimereno ponašanje, ali i postaviti ograničenje u trajanju proslave.

 

Kako rešiti ove probleme?

 

Najbolji način za rešavanje problema jeste onaj koji ih zapravo pretvara u pobede.

Svi potencijalni problemi koji mogu mučiti zaposlene kada je u pitanju odvajanje ličnih sredstava za poklon, najlakše i najbrže može rešiti sam upravljački kadar. Dovoljna je jedna jasna odluka – firma snosi sve troškove i određuje budžet (jednak za sve) za kupovinu poklona, a sami zaposleni odlučuju šta će biti kupljeno na dar.

S jedne strane, vlasnik firme ili njen direktor u ovoj situaciji uzima situaciu u svoje ruke i uzima ulogu lidera koja mu i pripada, sprečavajući sve navedene probleme.

S druge strane, budžet za poklon nije trošak već ulaganje, dok se istovremeno zaposlenima pruža mogućnost da, odabirom poklona, učestvuju u samoj proslavi i zajednički donesu odluku što će doprineti timskom duhu.

Što se tiče problema u organizaciji, alkohola, učtivog ponašanja… i za to postoji lek. Svi Vaši zaposleni radiće bolje i uspešnije ukoliko posao doživljavaju kao drugu kuću, a kolege kao svojevrsnu porodicu. Zato im to i omogućite. Oragnizacija proslava na poslu je odličan povod da Vaši zaposleni sa sobom povedu svoje supružnike, možda čak i decu, kako bi se i oni međusobno upoznali i družili.

Na ovaj način ne samo da ste uspešno izostavili alkoholna pića sa menija, maksimalno osigurali da neprimereno ponašanje zaposlenih izostane i obezbedili da svi pristanu na to da proslava traje do pristojnih sati, već ste dobili i tajno oružje. Pitate se koje?

Prekovremeni rad ili poslovni pozivi van radnog vremena stavka su koja zna da smeta partnerima Vaših zaposlenih i pravi im privatne probleme. Međutim, nakon što su upoznali radno okruženje, šefove i videli da se svi trude, oni će daleko lakše prihvatiti sve vanredne obaveze i umesto kritike, uputiti podršku Vašim zaposlenima.

 

evident.rs