Floating FB popout byInfofru

For more plugins visitReviewresults

5 znakova da je vreme za otkaz

Davanje otkaza zaposlenom obično nije stvar koja pada lako ni zaposlenom niti poslodavcu. Pre prekida saradnje valja dati sve od sebe kako bi se problemi i nesporazumi rešili, ali nažalost, to nije uvek moguće.

Pogledajte 5 znakova koji ukazuju da je vreme da zaposlenom uručite otkaz.

 

Smanjenje produktivnosti

 

Radnik koji je produktivan je zaposleni koji obezbeđuje uspešnost kompaniji. Svakako, zapošljavate ljude, ne mašine i razumljivo je da neko ima loš dan.

Međutim...

Ukoliko neko od zaposlenih konstantno ne održava korak sa drugima, zahteva neprekidno pomoć drugih za iste stvari, probija rokove... možda je u pitanju znak da toj osobi nije mesto u Vašem timu.

Pružite zaposlenom još jednu šansu, ukažite na stvari koje je potrebno da promeni. Ali, ako sve ostane na mrtvoj tački, možda je vreme za raskid radnog odnosa.

 

Svakome trn u oku

 

Postoje osobe koje su sklone ogovaranju i raznim smicalicama što veoma lako dovodi do nesuglasica i toksične atmosfere na poslu. A posebno ukoliko se radi o ponašanju koje traje duže vremena.

U ovakvim okolnostima tim teško može ostati tim, a nepoverenje, loša saradnja, izostanak komunikacije i deljenje na klanove stupaju na scenu. Naravno, zbog svega će trpeti Vaš posao koji vredno gradite.

Da se poslužimo analogijom – jedna trula jabuka uništiće čitav džak ukoliko se ne odstrani na vreme.

 

Nedostatak motivacije

 

Ukoliko imate zaposlenog koji nije spreman da širi svoja znanja, koji ne shvata kolege kao pozitivnu konkurenciju, ne obraća pažnju na greške koje pravi i nema nameru da ih ispravi, onda zapravo i nije nezamenljivi deo ekipe.

Ovakvi zaposleni nisu osobe koje će Vašoj firmi pomoći da napreduje i raste i verovatno je najbolje da se sa njima pozdravite.

 

Žalbe

 

Zaposleni na koga se klijenti stalno žale uništava kredibilitet Vašeg brenda i pomaže širenje loših preporuka.

Zapravo svaki nezadovoljan klijent svoje negativno iskustvo ispričaće svojim prijateljima, dakle makar još desetak ljudi neće postati Vaši klijenti, a sve zbog zaposlenog koji nije bio na visini zadatka.

Zanimljivo, do upravljačke strukture doćiće samo mali broj informacija o negativnom iskustvu, prosto zato što ljudi ne žele da troše svoje vreme kako bi se žalili šefovima na njihovog zaposlenog.

Dok čujete za ovakav slučaj, verovatno ste već izgubili stotine potencijalnih klijenata. Želite da zadržite ovakvog radnika?

 

Narušavanje poslovne politike

 

Ukoliko zaposleni, uprkos upozorenjima i ljubaznom skretanju pažnje, nastavlja da krši poslovnu politiku koju ste propisali kao osnivač firme (i koji stoje u ugovoru o radu), jasno je da ih jednostavno nije briga za ono što govorite i želite.

Naročito ukoliko se radi o prekršajima koji su krivične ili bezbednosne prirode (recimo donošenje oružja na posao, krađa, zlostavljanje kolega...) poslodavac ne bi trebalo da okleva ni trenutka.

 

evident.rs