Floating FB popout byInfofru

For more plugins visitReviewresults

Kako podići cene bez gubljenja klijenata?

U određenom trenutku, ili ćete morati, ili želeti da podignete cenu svojih proizvoda ili usluga. Troškovi poput najma lokala ili operacioni troškovi prirodno rastu. Promet, odnosno prodaja Vaših proizvoda ili broj pruženih usluga mogu da opadnu zavisno od sezone, a povremeno se može desiti da i čitava godina bude lošija.

Na kraju, inflacija sama po sebi dovodi do toga da se cene postepeno moraju dizati. Ipak, podizanje cena je svakako lakše zamisliti nego sprovesti u praksi, posebno što je uvek prisutan i osnovani strah od gubljenja mušterija.

U današnjem blog postu smo zbog toga spremili 5 saveta u slučaju da želite ili morate da podignete cene.

kako-podici-cene

1. Pažljivo tempirajte vreme

Kao i za sve u biznisu, tajming je ključan. Najbolje vreme za podizanje cena jeste onda kada ste sigurni da su mušterije jako zadovoljne uslugom koju pružate ili proizvodima koje prodajete.

Ukoliko planirate da podižete cene, postarajte se da pružate izuzetan kvalitet najmanje par meseci pre nego što ih podignete.

 

2. Nadoknadite podizanje cena dodatnim pogodnostima

Kada dižete cene, mušterije ili klijenti će ih lakše prihvatiti ukoliko dobiju nešto konkretno zauzvrat. Možda možete da dodate manju dodatnu uslugu ili proizvod koji Vas neće koštati, ali će kod mušterija stvoriti osećaj dodatne vrednosti.

Primera radi, možete ponuditi besplatno pakovanje u ukrasni papir, ili ponuditi klijente kafom i čajem.

 

3. Iskoristite naknade

Umesto da podignete samu cenu, često možete podići ili uvesti naknade. Različite multinacionalne kompanije ovo primenjuju, ali i mnogi manji biznisi – na primer kroz cenu dostave.

Ovde je važno da budete transparentni i da klijenti znaju da ste uveli naknadu, pre pružene usluge, kako se klijenti ne bi osetili prevareno.

 

4. Koristite povremene popuste

Pri dizanju cena u slučaju kada su Vaši klijenti ili mušterije vrlo svesni troškova, i kada im je cena jedan od najbitnijih faktora za donošenje odluke, činjenica je da ćete neke od njih izgubiti.

Sa druge strane, povremeni popusti koji cenu usluge ili proizvoda vraćaju na početnu ili sličnu cenu, zadržaće ih kao povremene kupce ili klijente kod Vas. U idealnoj situaciji, s vremenom će neki od povremenih, ponovo postati redovni.

 

5. Povremeno dižite cene u redovnim intervalima

Ukoliko se bavite pružanjem usluga, očekivano je da će se cene podizati sa vremena na vreme. Mnogi biznisi podižu cene na početku svake nove godine, ili na šest meseci.

Mušterije ovo uglavnom razumeju, ali da biste sve učinili još lakšim najavite podizanja cena unapred, i obrazložite ih (primera radi, cenama benzina, namirnica ili inflacijom).

Dodatni trik je da ponudite bolju cenu ukoliko se klijenti obavežu na duži period, umesto što, na primer, plaćaju iz meseca u mesec (godišnje članarine, godišnje pretplate, paketi tretmana i sl.).

 

Nadamo se da su Vam ovi saveti bili korisni! Ukoliko ste bili u sličnoj situaciji, ukoliko imate pitanja ili ukoliko Vi imate savet koji smo propustili da navedemo – podelite to u komentarima!

evident.rs