Floating FB popout byInfofru

For more plugins visitReviewresults

Zašto zaposleni daju otkaz?

Primili ste osobu na posao. Posvetili joj vreme i sredstva kako bi je osposobili za obavljanje poslova. Omogućili joj da stekne iskustvo i kontakte kad… Puf. “Ja više neću moći da radim ovde. Primite moj otkaz”, dočeka Vas kao grom iz vedra neba, a Vaš zaposleni ode u drugo jato.

Ako Vam se ovo već dogodilo svesni ste koliko može da boli i verovatno ne želite da sebi ponovo priuštite tako nešto. Ukoliko niste imali ovakvo iskustvo, verujte, bolje je da ga i ne steknete.

Zato pogledajte koji su to najčešći razlozi zbog kojih zaposleni daju otkaz i vodite se onom starom “bolje sprečiti, nego lečiti”.

 

Šta može biti problem?

 

Za početak hajde da isključimo okolnosti poput plate koja je ispod očekivanja zaposlenog, nedostatka bonusa, vrste posla… koje obično bivaju okrivljene za odlazak radnika. Razlog zašto im nećemo posvetiti pažnju je to što ovi faktori često zapravo nisu pravi razlog zbog kog zaposleni daje otkaz.

Zapravo, u najvećem broju slučajeva inicijator su problemi u samoj unutrašnjoj organizaciji, uređenju i stilu u kome rukovodioci upravljaju poslom. Da, znamo da je ovo poslednje najteže priznati, prihvatiti i promeniti.

 

Slučaj sekretarice Milene

 

Da ilustrujemo ovo na primeru žene, zvaćemo je Milena, koja je radila kao sekretarica u firmi srednje veličine i, nakon godinu i 11 meseci odlučila da, po svaku cenu, mora dati otkaz.

Firma u kojoj je Milena radila ima 4 različita odeljenja. Iako je primljena da radi kao sekretarica u marketingu, budući da je bila jedina sekretarica u preduzeću, vrlo brzo su i druga odeljenja počela da joj “uvaljuju” različite zadatke. Bila je nova, posao joj je bio preko potreban i nije imala izbora. Radila je i ćutala, a kako je sve završavala kako treba, niko, uključujući njenog šefa, se nije potrudio da obrati pažnju na nju i njene potrebe. Naprotiv. Zaključeno je da valja odustati od uzimanja još jedne sekretarice kako se troškovi ne bi povećavali, kad Milena već “radi k’o Singerica”.

Prekovremeni i rad od kuće i dani ispunjeni stresom za Milenu su postali normalna pojava. Posao nije, ali njeno zdravlje je trpelo. Nakon što je od iscrpljenosti pala u nesvest, shvatila je da je “đavo odneo šalu” i uručila momentalni otkaz.

Dva meseca kasnije, koliko joj je bilo potrebno da se oporavi, potražila je novi posao. Budući da je imala odlično iskustvo i veliko znanje, našla ga je bez problema. Ali…

Na početku joj je obećano mnogo toga. U praksi, 6 meseci je sedela na neudobnoj stolici koja samo što se nije raspala. A i kada se raspala, samo su joj tutnuli plastičnu baštensku stolicu koja je bila na terasi.

S druge strane, Milena je imala i novu šeficu koja joj stalno visi nad glavom. Svaki telefonski poziv, svaki mail, svako heftanje dokumenta, šefica mora da potvrdi, menjajući pri tom način rada na svaka 2 meseca. Sve pod izgovorom inoviranja. Naravno, u ovoj konstelaciji mesta za Milenine ideje i dobru praksu nema, ali je zato ona okrivljena za sve što nije kako treba.

Izdržala je Milena godinu dana i otišla, nadajući se boljim uslovima za rad.

Ovo je priča mnogih i postavlja se pitanje…

 

Šta je rešenje?

 

U zavisnosti od veličine Vaše firme i broja ljudi potrebno je primeniti i različita rešenja.

Ukoliko Vaš tim čini desetak osoba, najverovatnije nemate HR stručnjaka i rešavanje problema je potrebno da preuzmete na sebe.

Razgovarajte sa svakim od zaposlenih ponaosob. Saslušajte svaki problem koliko god Vam se činio minornim i rešite ga. Opcija je i da jednokratno angažujete HR stručnjaka koji će ove probleme rešiti umesto Vas.

U većim firmama, ukoliko se jave problemi sa “čudnim” problemima zaposlenih i neočekivanim otkazima, žao nam je, ali Vaša HR služba ne radi svoj posao kako treba i potrebno je da tu sprovedete istragu, paralelno razgovarajući sa svojim upravljačkim kadrom uz jasne instrukcije kako da se obrate zaposlenima po komandnoj vertikali.

Ne zaboravite, samo srećan zaposleni je dobar zaposleni. To su ljudi koji čine kičmu i mišiće Vašeg poslovanja. Bez njih, nema ni firme.

 

evident.rs